הנעת עובדים בחברה

הרצאות לבתי ספר
הרצאות לבתי ספר
December 18, 2016
הרצאות לבתי ספר
שמעון אמסלם – הרצאה
April 13, 2017

הרצאות לחברות


S כל מנהל כיום, וגם בעבר, מוטרד מהסוגיה של האופן בו עליו להניע את עובדיו, וכמובן איך לשמר אותם לאורך זמן וכיצד להפיק מהם את המרב לאורך זמן.
הנעה או מוטיבציה היא ללא ספק אוסף של תהליכים, אשר כל אחד מעורר ומכווין את העובד להתנהגות כלשהי לעבר השגת המטרות והיעדים האישיים, ואלו שהוגדרו בארגון.
כל מוטיבציה מורכבת משלב של עוררות - השלב בו אנו מציתים את הלהבה הראשונית אצל עובד בחברה ומתחילים את תהליך ההנעה, משלב ההתמקדות - השלב בו אנו מכוונים אותו למטרה שיש להשיג ורותמים אותו לנקודה הנכונה, והשלב האחרון שהוא השימור - התהליך בו אנו שומרים על מערכת יחסים עם עובד בחברה בכדי להמשיך ולהפיק יחד איתו תועלות לאורך זמן.

עובדים בחברה - ממה להתחיל


חברות שלא משקיעות בשלושת שלבי התהליך פוגעות באופן ישיר בהשגת המטרות שלהן, במוטיבציה של העובדים שלהן וההתאוששות בעתיד תהיה קשה מאד. איך עלינו להניע עובדים בחברה?

מניע - לכל עובד, ולכל אדם בכלל יש את הדברים השונים שמניעים אותו. לרב המנהלים קשה להסביר מדוע העובדים שלהם נשארים בחברה ומה מניע אותם כל בוקר להמשיך, להגיע ולהשקיע.
המניעים שונים ומגוונים, חלקם אידיאולוגים, חלקם כלכליים, חלקם קשורים ליצירתיות ומימוש עצמי, אבל כך או כך - עלינו להבין מהם ולסדר אותם כמנהלים לכל עובד ועובד.
דווקא מחקרים רבים מראים שהשכר הוא לא המניע הראשון עבור העובדים בחברות השונות.

הערכה ופרגון - הכלי הטוב ביותר להנעת העובדים והחברה כולה, הוא הערכה. חלוקת תשבוחות היא דבר מאד נדיר בקרב מנהלים ובני אדם בכלל. ברגע שעובד מבצע פעולה חיובית, התגמול המילולי, האישי ולעיתים הפומבי, הוא דווקא מה שתורם לשימור המוטיבציה יותר מכל. התגמול החומרי לרב פחות אפקטיבי מהתגמול המופשט.

הכשרה - כל עובד בחברה חייב להיקלט בצורה מסודרת. עליו להבין לאן הגיע, מה הוא הולך לעבור ולקבל כתף תומכת לכל אורך הכניסה לתפקיד. החודשים הראשונים הם החשובים ביותר. ההכשרה צריכה להיות מתוכננת בקפידה, מלווה על ידי עובד ותיק, מדויקת ויסודית. הכשרה טובה תלווה את העובד לכל אורך דרכו והיא אבן היסוד של העובד בחברה לכל אורך השנים.

אתגר - עובדים שמקבלים אתגרים, לרב מרגישים מסופקים ומוערכים. אם אתם רוצים לשפר את העובדים ולשמר את המוטיבציה בקרבם, תאתגרו אותם. זה יכול להיות במשימות, באתגר העשרתי, בשיפור תכונה אישית וכדומה.
פיתוח יכולת מנהיגות אצל עובדים היא המשימה הקשה ביותר. בני אדם לא אוהבים אתגרים, ולכן אם ביכולתכם ליצור אתגר אצל עובד, תנו לו להתייצב אל מול הקושי ולנסות להתגבר על הבעיה.
כל הצלחה תשפר אותו, תעלה את רמת המוטיבציה ולבסוף תשפר את איכות העבודה בחברה כולה.

Summary
הנעת עובדים בחברה
Article Name
הנעת עובדים בחברה
Description
שמעון אמסלם, בהרצאה סוחפת לעובדים בחברות - איך מניעים עובדים בחברה, מהם הערכים החשובים ביותר בחיים, כיצד ניתן להצליח ולהישאר בן אדם, להתקדם, לפרוץ ולהתמודד עם משברים.
Author
Publisher Name
שמעון אמסלם - הרצאות
Publisher Logo
Designed by Freepik