מהו הבלתי אפשרי בחיים

הרצאות לארגונים ובתי ספר
כוחה של קבוצה בחברה
December 9, 2016
הרצאות לבתי ספר
הרצאות לבתי ספר
December 18, 2016

מה לעשות כשאומרים לך שמשהו הוא בלתי אפשרי


S לא מעט פעמים בחיינו אנו נתקלים במשפט - זה לא אפשרי. המשפט הזה מעסיק אותנו בילדותנו, בבית הספר ואף בחיים הבוגרים כשאנו עובדים כחלק מארגון. המשפט הזה עוצר את רב האנשים, מסביר להם בצורה משעממת ופשוטה, שפשוט לא ניתן לבצע מה שהם רוצים. המשפט הזה חייב לעבור אצלנו באוזן אחת ולצאת מיד מהשניה.

בלתי אפשרי בחיי היומיום


ישנו ענף שנקרא צלילה חופשית - בו התמחה רוברט קרופט. בתחום זה המטרה היא לצלול מתחת למים ללא אויר ולזמן רב ככל הניתן.
בניגוד לענף הצלילה המוכר בו צוללים עם בלון חמצן, הרי שבענף הצלילה החופשית כל אדם צריך להכיר את מגבלותיו ולצלול באמצעות החזקה נשימתו מתחת למים - ללא נשימה כמובן.
בשנים האחרונות הספורט הזה תפס תאוצה ונעשה מאוד פופולרי ברחבי העולם. השיא העולמי אגב החזקת המשימה מתחת למים הוא 23 דקות - זמן בלתי נתפס.

בלתי אפשרי בבית הספר

לכל תלמיד יש את ההרגשה, שמשהו לא אפשרי. שלא ניתן להגיע לציון מסוים, להצליח במקצוע מסוים ואפילו להצליח במשהו אישי מחוץ לתחומי בית הספר - מוסיקה, זוגיות וכדומה. ההרגשה שאנו מקבלים במהלך השנים נבנית על בסיס רגשות ומשפטים אשר נחרטים במוחנו. תלמיד אשר שמע מספר פעמים שמשהו לא אפשרי, לא יקפוץ ממקומו וינסה לכבוש יעד כי הוא כבר לכך שיש דברים שאינם אפשריים, גם אם הן כן.
רוברט אגב, מגיל קטן קיבל את הרושם שלא ניתן לעצור את האויר ליותר ממספר דקות מתחת למים. כמובן שהוא שמע כמו כולם - שזה בלתי אפשרי. הסברה באותן השנים הייתה שבלתי אפשרי שאדם יעמיק ליותר מ-35 מטרים, ללא גרימת נזק בלתי הפיך לגוף כמו למשל הרס לריאות, נזק מוחי וכדומה. רוברט החליט שהדבר כן אפשרי ולצלל לעומק של למעלה מ-60 מטרים - נשמע הזוי, תודו.

מה ניתן ללמוד מכך

מאז הסיפור שהוצג לעיל, כל כמה שנים יוצא מחקר חדש שקובע מהו העומק המירבי שאדם יכול להגיע בצלילה. מה שמצחיק הוא, שתמיד מגיע אדם חדש שמחליט שההגבלה אינה קיימת עבורו ומצליח לשבור את השיא.
בימינו גם מדענים – שהידע וההנחות שלהם מבוססים על מחקרים ותצפיות רבות, מרבים לטעות מידי יום בפרסום מאמרים שסותרים זה את זה.

לסיכום, כשאתה עובד בחברה או ארגון, תלמיד בבית ספר או באוניברסיטה - תטיל ספק בכל דבר. תמיד נשמע שמשהו לא אפשרי, דברים הרבה פחות מסובכים מלצלול עשרות מטרים. בכל מצב עלינו לנתח את המשמעות, לבחון דרכים חלופיות ולפעול בהתאם. ידע, רצון ומסירות יהפכו את הבלתי אפשרי לאפשרי.
מזמינים אתכם ליצור קשר ולהשתתף בהרצאה של שמעון אמסלם בנוגע לערכים החשובים ביותר בחיים, כיצד להצליח ולהישאר בן אדם.

Summary
מהו הבלתי אפשרי בחיים
Article Name
מהו הבלתי אפשרי בחיים
Description
שמעון אמסלם, בהרצאה סוחפת ביותר לחברות, ארגונים ובתי ספר - מהו הבלתי אפשרי, כיצד להתמודד עם המשפט, ההרגלים וכמובן להצליח בחיים
Author
Publisher Name
שמעון אמסלם - הרצאות
Publisher Logo
Designed by Freepik