הרצאה בנושא השראה

הרצאות לארגונים ובתי ספר
התמודדות עם משברים
November 11, 2016

הרצאה על השראה


S לכל אדם, בין הוא תלמיד בבית ספר, מנהל בנק, עובד בחברה כזו או אחרת, יש אלמנטים מסוימים בחיים שמעניקים לו השראה. מהי השראה? כיצד נוכל למצוא אותה ולחיות על פיה? אלו הן שאלות מעניינות מאד המעסיקות כל אדם בשלב כזה או אחר במהלך חייו, הרי שההשראה מאפשרת לנו להתמודד עם משברים וכשלונות.

כל ילד בבית ספר מעצב את דמותו במהלך תהליך ההתגברות. ישנם מרכיבים רבים החל משלב הגדילה כתינוק בבית, ועד ההתגברות בבית הספר היסודי וכמובן עד שלב הגיוס, בו כל אדם עובר תהליך בו צובר השראה ממקורות רבים - בילדות, בעיקר מההורים והמשפחה הקרובה. בשלב ההתגברות הרי שלמורים ישנה השפעה רבה על התלמידים, וכמו כן השפעה הדדית בין כל נער לחברו.

השראה בקרב חברות וארגונים


כחלק מהרצאתו של שמעון אמסלם, מוענקים לצופים כלים רבים לחיים המתבססים על מסלול חייו המרתק של שמעון. כל אדם העובד בחברה או ארגון, וכמובן תלמיד בבית ספר, שואב את מקורות הכח שלו מאיזורים שונים ומגוונים בחיים.
כדי למצוא את מקור ההשראה של אדם, עליו להתבונן אל העבר, ההווה והעתיד ולהבין מהם הדברים שמעניקים לו את הכח לקום ולשנות, לפרוץ ולהתפתח.

האם הבעיה שלנו כעובדים בחברה היא אישיות חלשה? אולי אנחנו דבקים בהרגלים גרועים? לרב בני האדם מוותרים לעצמם - תהליך שגוי שמתחיל עוד בילדותנו בבית הספר וממשיך איתנו למקומות העבודה השונים במהלך החיים.
אנחנו לא מכונות - לא אמורים להיות שיטתיים וכמובן שלא אמורים להוציא תוצאה קבועה כמו מחשב. אנחנו בסופו של דבר יצורים חיים ופגיעים - שלכל אחד יש את המטען שלו ואת המקורות שמעניקים לו כח להמשיך. כולנו חלק מקבוצה כלשהי, ולכולנו יש מנגנונים מורכבים בין אם אנו מתפקדים כפרט או כחלק מקבוצה.

מה לא בסדר בתרבות שלנו? בעולם קיימת תפיסה המחלחלת לכל אדם שתמיד "חייבים להיות עקביים?", איך קרה שאנחנו חיים מידי יום בצורה כה שגויה מול עצמנו, על כך שאנחנו לא מצליחים להשיג יעדים בחיים: לא מתמידים במשימותינו, לא מגיעים להישגים מרהיבים, מתחילים דיאטה ומיד עוזבים, הליכות בערב אבל שוב השגרה מנצחת, יחסים עם בני\בת זוג ועוד. התפיסה העצמית שלנו את עצמנו מרגישה תמיד לא בסדר. "אם רק הייתי יכול ל...", אבל ניתן הרי להצליח ובגדול, אנחנו רואים את זה קורה יום יום סביבנו לא מעט.

כחלק מנושאי ההרצאה הרבים, נדון בקבלת השראה עוד בשלב הילדות בו אנו תלמידים בבית ספר וכמובן כבני אדם העוסקים במלאכה כזו או אחרת בארגונים השונים בארץ ובחו"ל.
ההרצאה המרתקת מלמדת את הכלל החשוב ביותר - לנצח ולהישאר בן אדם. איך ניתן להצליח, לבנות את עצמנו, להתמודד עם משברים וכמובן - להישאר ישרים והגונים. הרצאה סוחפת המציגה סיפור אישי, וביכולתה להעניק לתלמידי בית הספר בשלב ההתגברות את העצות והכלים שיעצבו את עתידם.

Summary
הרצאה בנושא השראה
Article Name
הרצאה בנושא השראה
Description
שמעון אמסלם בהרצאה סוחפת לחברות, ארגונים ובתי ספר - מהי השראה וכיצד ניתן לקבלה בחיים?
Author
Publisher Name
שמעון אמסלם - הרצאות
Publisher Logo
Designed by Freepik