כוחה של קבוצה בחברה

הרצאות לחברות ובתי ספר
כלים להצלחה בחיים
December 3, 2016
הרצאות לבתי ספר
מהו הבלתי אפשרי בחיים
December 17, 2016

קבוצה בטבע ובחברה


S משחר ההיסטוריה, מימי האדם הקדמון ולאחר מכן בתנ"ך ועד השנים האחרונות בעידן האביב הערבי, אנו עדים לקבוצות המתארגנות בחברות מסוימות בכדי להשיג מטרה משותפת. כוחה של קבוצה על פני היחיד הוא אדיר. לא סתם טען קהלת - "טובים השניים מן האחד, כי אם ייפולו, האחד יקים את-חברו; ואילו האחד שייפול, ואין שני להקימו".

הפרט הבודד תמיד יתקשה להשיג מטרות בארגון בו הוא עובד או בין אם הוא תלמיד בבית הספר, ללא עזרתה ותועלתה של הקבוצה. הפרט מוגבל ביכולותיו כיוון שהוא בודד, כמובן שהדבר בא לידי ביטוי בימי קדם בו הציד המשותף לבני האדם התבצע בקבוצות. וכמו כן כיום ניתן לראות ציד בעלי חיים כגון לביאות, זאבים וצבועים - בקבוצה.

כוחה הקבוצה בקרב חברות וארגונים


המטרה של הקבוצה ברורה, יחד אנו יכולים להשיג יותר, ולאחר שנגיע למטרה, כולנו נרוויח. אנו עדים לעצומות רבות בעולם (בעיקר במדינות הערביות) שמטרתן להתקומם, לדרוש לזכויות וצדק כדי לשפר את איכות החיים. לא סתם קבוצות רבות שמאוחדות יותר מצליחות יותר.

כוח הקבוצה בחיי היומיום

בבית הספר - תלמידים שלומדים בקבוצות, משתפים מידע ועוזרים לזה לזה, מצליחים להגיע לרמות הבנה גבוהות, הישגים טובים ובאופן כללי מפתחים כישורים חברתיים שיסייעו להם להיות מוצלחים יותר. הקבוצה מהווה מקור השראה מצוין לכלל חבריה.
מדוע אווזים עפים בקבוצה בצורת מסוימת? הרי שהם משתמשים בכוחה של הקבוצה כך שכל אווז אשר מנפנף בכנפיו, מסייע לאלו שמאחוריו בקבוצה להתקדם. בטבע באופן כללי התנועה בקבוצה מאפשרת התגוננות מפני טורפים, הגנה על התינוקות שבחבורה ובלבול והטעייה של האויב.

כוחה של קבוצה בחברות וארגונים

בחברות וארגונים אנשים לעיתים נוטים להתבודד, אך כוחם יחד הרבה יותר גדול מהפרט. למשל, המסקנה אליה מגיעה קבוצה כאשר ניגשת לפתור בעיה או חידה, תמיד תהיה מדויקת יותר וטובה יותר מהערכתו של הפרט. חוכמת ההמונים היא תופעה מוכרת שיכולה לסייע לכל עובד בארגון לקחת חלק מקבוצה, לפתור את הבעיות שלו ולסייע לאחרים בבעיותיהם, כך שכולם מצליחים להגשים את המטרות שלהם בארגון.

לכן, שוב ושוב אנו רואים בטבע שחכמתה של קבוצה טובה יותר ורבה יותר מחכמתם של היחידים המרכיבים אותה. גם בבעלי החיים הצדים ומתגוננים, גם בבני האדם אשר לומדים בבתי ספר ומכללות, וגם בעובדים בחברות וארגונים שמתאגדים כדי להשיג מטרה משותפת - פתרון בעיות, המצאת הרעיונות של המחר, שיפור זכויות ועוד.

הרצאה מעשירה לחברות וארגונים

הרצאתו המעשירה של שמעון אמסלם, סוחפת את הקהל ומאפשרת לו להכיר את כוחה של הקבוצה מקרוב. כיצד הפרטים השונים יכולים לסייע לכלל להתמודד עם משברים, להתקדם ולהצליח בקריירה, לפתח כישורי מנהיגות ומעניקה מגוון כלים נוספים להצלחה.

Summary
כוחה של קבוצה בחברה
Article Name
כוחה של קבוצה בחברה
Description
שמעון אמסלם בהרצאה סוחפת לחברות, ארגונים ובתי ספר - מהו כוחה של קבוצה וכיצד ניתן באמצעותו להפוך, לשנות, לפרוץ ולהשיג את היעדים בחיים.
Author
Publisher Name
שמעון אמסלם - הרצאות
Publisher Logo
Designed by Freepik