כלים להצלחה בחיים

הרצאות לחברות
הצבת מטרות ויעדים בחברות וארגונים
November 26, 2016
הרצאות לארגונים ובתי ספר
כוחה של קבוצה בחברה
December 9, 2016

הצלחה בחיים - ארגונים וחברות


S כולנו רוצים להצליח בחיים ולהגשים את כלל השאיפות שלנו, בין אם אנו בשלב הבגרות בחיים ועובדים בחברה או ארגון, או אם בכלל כחלק מהנערות בבית הספר. כאשר מדובר במערכות יחסים, פיתוח רעיונות, הישגים כלליים, ספורט וקריירה - תמיד נכנס האלמנט של ההצלחה וכיצד ניתן להשיגה.
בכל תחום אליו נפנה, תמיד בדרך ישנם מכשולים רבים שמונעים מאיתנו להגיע ליעד הנחשק. לפניכם מספר עצות וכלים שיסייעו לכם לפתח תכונות ויכולות מסוימות, בדרך להצלחה. כמובן שעליכם לרכוש מיומנות כדי לרוץ כמה ביותר מהר בדרך המהירה להצלחה.

איך להצליח בארגון


פעלו תמיד מתוך מקום של התפתחות אישית
הפחד תמיד נמצא ברקע ומונע מאיתנו לפרוץ דרכים. הפחד הגדול ביותר הוא הכשלון, ולכן עלינו להאמין ולהבין כי הפחד לא קיים והעניין הפסיכולוגי מהווה מכשול מיותר. ההצלחה היא תוצאה ישירה של מעשים. ברגע שפעלתם לעבר מטרה, בין אם היא הושגה או לא, עליכם להסיק מסקנות לקראת הפעולה הבאה. בצבאות הכי גדולים יודעים לבצע תחקיר מיד לאחר כל מבצע או פעילות. מטרת התחקיר לעיתים נשמעת שלילית - להבין מי לא פעל כשורה. אך זהו לא המצב. תחקיר מטרתו היא להשתפר לקראת הפעם הבאה, גם אם הכל עבד בדיוק כמו שצריך. תמיד ניתן למדוד את הפעילות שלנו ולהשתפר לקראת העתיד. בייחוד כשמדובר בכשלון, הרי שאנו מחויבים להשתפר ולהבין כיצד ניתן לקחת את הפעולה למקום אחר בעתיד.

קחו אחריות על חייכם
כל מחשבה מביאה למעשה. הסוד שפורסם בספרים וסרטים רבים לא מראה משהו יוצא דופן. ברור לכולם שמי שחולם וחי לפי המחשבות שלו, בסוף יפעל לפיהן. כשאתם נתקלים בבעיה עליכם לתקן אותה ולהיות פרו-אקטיביים. גם אם הבעיות לא תמיד בתחום האחריות שלכם. עליכם לחשוב מה בחייכם בתחום האחריות שלכם ולא לאפשר לו ליפול בין הכסאות השונים. קחו אחריות על מה שבידיים שלכם ותעצימו את המודעות שלכם לגבי הנושאים שתחת אחריותכם. בעיה שקורית בעולם, הרבה פעמים מפריעה לאנשים אך בפועל לא עושים איתה דבר, כיוון שלא ברור האם זה המקום שלנו להתערב או לא. פה בדיוק אתם צריכים לעצור ולחשוב.

מתחו את הגבול
כולם מחויבים למתוח את גבול היכולת עד לקצה. הדרך לשיפור מתנהג כמו קפיץ - כאשר אנו במצב רפייה הדברים מתבצעים כשגרה, אך כאשר אנו נמתחים, אנו משפרים את היכולות שלנו לקראת הפעולה הבאה. לא טוב להיות באיזור הנוחות, כשמשהו מאתגר אותנו, זה רק אומר שאנו בתהליך שיפור ולא במשבר. אתם תופתעו לגלות כמה מצבי לחץ ופעולות תחת סיכון, בונים אתכם להצלחה, משפרים אתכם לחיים טובים יותר ולפעולות מדויקות יותר בזמן שגרה. הצעד הראשון הוא שינוי החשיבה - פעם הבאה שאתם נמצאים מול אתגר או לחץ, הרי שעליכם לחשוב מיד כיצד המצב הנוכחי משפר אותי לקראת האירוע הבא בחיים. רב האנשים עושים את ההפך, ולכן הרב פחות מאושרים ופחות מצליחים להתמודד עם קשיים שונים.
חשבו על דמות לחיקוי שהצליחה להתגבר על המגבלות והיכולות שלה והשיגה את המטרה החשובה ביותר כפי שאליה גם אתם שואפים. שמרו את המחשבה על דמות זו עמוק בזיכרון והיא תעניק לכם אומץ ונחישות בבו הזמן.

פתחו כישורי מנהיגות
רעיון מוצלח זה מעולה. גם סביבה תומכת שמאפשרת להתקדם ולפרוץ דרכים היא דבר מעולה. כדי לקחת רעיון ולהפוך אותו ממשהו ייחודי לפרויקט ממשי, היכולת החשובה ביותר לה אנו זקוקים היא מנהיגות. מנהיג לוקח את הרעיון שלו או הדעה שלו ומשפיע על אנשים אחרים ומניע אותם בדרך להצלחה המוכתבת על פי האידיאולוגיה שלו.

היו ישרים - אם אתם מאמינים בדבר מסוים, הרי שאתם בטוחים שאתם יכולים ליישם אותו בעצמכם וקל מאד לראות כמה אתם דבקים במשימה. יפנו אליכם לעזרה וילכו אחריכם ברגע שירגישו שאתם שם, שאתם מאמינים ושאתם אכן כנים לאורך כל הדרך.

לעיתים תקבלו תוצאה שלילית ואף דחיות והתנגדות בקשר לרעיונות שהצעתם, למרות שהתמדתם ולמרות שהשתמשתם בכל הכלים הנכונים. קחו בחשבון שאנשים שונים, אנשים נוטים לפסול מהר ואנשים לא אוהבים שינויים. עליכם להמשיך ולדבוק ולהבין כי לדרך בה דברים מוצגים יש 90% השפעה לעומת הדברים בפועל. הצגה נכונה של דברים, כושר מנהיגות וכושר שכנוע, יכולות להוביל כל אדם לכל משימה. בשיחות השונות בני אדם סופגים למעלה מ85% מהמידע באמצעות שפת גוף המשודרת מהאדם מולו משוחחים. לטון הדיבור ולצורת השימוש שלנו בגוף יש השפעה רבה על המסר המועבר.
אחת הדרכים המקובלות לחזק כושר מנהיגות ולהעלות ביטחון עצמי, היא לרשום את הנערים מגיל צעיר לחוג ריקוד כגון היפ בופ או ברייקדאנס, בכך נחזק את ערכיהם ונדחוף למצוינות שתשפיע על כלל האספקטים בחייהם בהמשך.

כמה מילים לסיום
מה שמשותף לכלל העצות והכלים היא ההתחייבות לעשות את כל מה שניתן על מנת להצליח ולהשיג את המטרות אותן הצבתם לעצמכם, וכמובן להשאר בני אדם - לנצח אך לא לדרוס אחרים בדרך. כל אדם באשר הוא יכול לפתח ולאמן את היכולות החשובות ביותר בחיים על ידי חיזוק הכוח הנפשי וכך לעמוד בהצלחה ביעדים שאנו מצבים לעצמנו. המפתח להצלחה בחיים הוא לדעת לבצע את המעבר מאידיאל, מחשבה או חלום רחוק אל התחייבות מעשית, דחיפה לשינויים ומשם אל נקיטת פעולה מעשית שמקורה ברצון עז, אחריות ויושרה אינסופית.

Summary
כלים להצלחה בחיים
Article Name
כלים להצלחה בחיים
Description
שמעון אמסלם בהרצאה סוחפת לארגונים וחברות, על הדרך להצלחה, הגשמת יעדים ומטרות, פריצת השוק של המחר ועוד
Author
Publisher Name
שמעון אמסלם - הרצאות
Publisher Logo
Designed by Freepik