הצבת מטרות ויעדים בחברות וארגונים

הרצאות לארגונים ובתי ספר
מנהיגות
November 11, 2016
הרצאות לחברות ובתי ספר
כלים להצלחה בחיים
December 3, 2016

הצבת מטרות בחברה


S מידי יום בחיינו, בין אם אנו עובדים בחברה או תלמידי בית ספר, אנו מחויבים להציב לעצמנו מטרות ויעדים, בדרך להגשמה והצלחה בכל אבן דרך.
מרכיב חשוב בהשגת הצלחה בחיים העסקיים והאישים הינו הגדרת היעדים אותם אנו שואפים להשיג. כל מטרה משקפת משהו שחשוב לנו, מה שאנו רוצים להיות ומה שאנו רוצים להשיג בחיים.
המפתח להצלחה הוא תכנון של שלבי התהליך מראש, בכדי להשיג את היעד שהצבנו לעצמנו.

הצלחה בחברה והצבת מטרות


מה הדלק שעוזר לנו להמשיך ולפעול? הרי שהיא המוטיביציה, שמניעה אותנו להמשיך ולכבוש ולא לעצור. כמובן שלמוטיבציה מקורות רבים, ולכל עובד בחברה יש את המקורות השונים שלו.

להלן מספר טיפים שיסייעו לכל אדם בחברה, או לתלמיד בבית ספר - להגשים את מטרותיו בחיים:

להיות ספציפי - חלומות הופכות ליעד מוגשם לאחר שמנסחים אותם בבירור על הכתב. כאשר תלמיד בבית ספר או עובד בארגון מציב לעצמו מטרה מוגדרת, בפירוט היעדים בדרך להגשמתה, הרי שכל המנגנונים השונים בגוף פועלים לעבר השגת מטרה זו.
בכל אחד קיים מנגנון מיוחד שדוחף אותו קדימה, אז במקום לקחת את המשאבים ולנוע ללא מטרה, יש לנצלם היטב בדרך להשגת היעדים החשובים לנו - קידום בחברה, שינוי תפקיד, לקיחת אחריות ועוד.

מדידה - יעד שאנו מציבים חייב להיות מדיד. כאשר עובד מגדיר לעצמו שכר כיעד, או משימה, עליו להגדיר בדיוק מהו סטטוס סיום המשימה ומהו השכר שברצונו להשיג. למשל, עבור תלמיד בית ספר היעד יכול להיות ציון 90 ומעלה במקצוע מסוים.

ריאלי - יעד צריך להיות בר השגה. יש לבחון את המשאבים והיכולות שעומדים לרשותנו, ולפיכך להגדיר את היעד או המטרה שאנו רוצים להשיג. השגת היעד צריכה להיות מציאותית, תוך תהליך שיפור שדרכו אנו מגיעים אל הסוף. אין להציב יעדים שלא ניתן להשיג, הרי שזה יגרום לתסכול.

תחימת זמן - יש לקבוע זמן סף להגשמת היעד או המטרה. עובד בחברה המחליט להוביל שינו בנושא מסוים, חייב להציב לכך זמן. גם תלמיד שמעוניין להגיע לציון מסוים, מחויב להגדיר את סוף השנה או סוף הרבעון כזמן להגשמת היעד. כאשר לא קובעים זמן למימוש מטרה, התהליך נמרח וכמובן שלא מוגשמת המטרה הסופית.

תוכנית היא בסיס טוב לשינויים - כל תוכנית שאנו קובעים בדרך להשגת היעד בחברה, בסופו של דבר מהווה בסיס טוב לשינויים. הזמן והמציאות לוקחים אותנו ממקום למקום, ועלינו להתכוונן לפי המציאות המוכתבת. כאשר קורה שינוי, ניתן לבצע עדכון ליעד, לשנות את המטרה, אך לשים לב כי אנו לא חורגים מהדרך הראשית שלנו. ניתן להגדיר מחדש את היעד בהתאם לשינוי וכמובן לשנות את הזמן שהוגדר.
למשל, עובדי חברה שמגדירים לעצמם השגת שינוי בתחום בו הם עוסקים, עלולים לגלות כי שינוי במבנה הארגוני פוגע ביכולתם לרכוש ידע כזה או אחר. עליהם לשנות את היעד בהתאם לשינוי החדש, לא לוותר רק משום שהוכל שינוי כזה או אחר באיזור עבודתם.

אתם מוזמנים לערוך אירוע חברה לעובדים על מנת  לשפר את רמת המוטיבציה, לתכנן כיוונים מחדש ולאפשר לעובדים להשפיע על אסטרטגיית הארגון.

Summary
הצבת מטרות ויעדים בחברות וארגונים
Article Name
הצבת מטרות ויעדים בחברות וארגונים
Description
שמעון אמסלם בהרצאה סוחפת לחברות וארגונים, על הדרך להצלחה, הגשמת יעדים ומטרות, פריצת השוק של המחר ועוד
Author
Publisher Name
שמעון אמסלם - הרצאות
Publisher Logo
Designed by Freepik