התמודדות עם משברים

הרצאות לארגונים ובתי ספר
הרצאה בנושא השראה
September 4, 2016
הרצאות לארגונים ובתי ספר
מנהיגות
November 11, 2016

משברים בבית הספר ובעבודה


S אחד הדברים הקשים ביותר בהם עומד כל אדם במהלך חייו, אף מספר פעמים - הוא ההתמודדות עם כשלון או משבר. כל תלמיד בבית ספר, עובד בארגון, עצמאי ואף מנהל או איש ממשל, חווה כשלונות ומשברים.
הכשלון לא שונה כאשר אתה עני או עשיר, גבוה או נמוך, רזה או שמן. כשלון יכול להביא למשבר כל אדם ובכל שלב. ההבדל בין אלו שמנצחים ומצליחים לבין אלו שלא - הוא לא המזל, אלא ההתמודדות עם הכשלון.

משברים בארגונים וחברות


ילדים רבים בתהליך ההתבגרות חווים כישלונות - אי הצלחה במבחנים, פער חברתי, בעיות כלכליות, והרי שבגילם הצעיר ההתמודדות לא פשוטה שכן ניסיון החיים שלהם עדיין דל, ובטח שלא הספיקו לחוות די בחייהם.
אנשים מצליחנים לא מוותרים. עובדים רבים בחברות וארגונים חווים כישלונות, אך אלו שממשיכים לנסות שוב ושוב להגיע למטרה - הם אלו שמתעלים מעל השאר. הנחישות, כושר ההתמדה והמוטיבציה, הן התכונות שמסייעות לאנשים להצליח יותר מאחרים.

גם תומס אדיסון הממציא הדגול השקיע בהמצאה שלא באה לידי מימוש מעולם. עם זאת, כולנו יודעים שהצלחותיו נזכרות הרבה יותר מכישלונותיו. גם את להקת הביטלס, המוכרת ביותר בעולם ושכמובן עשתה היסטוריה בלתי מתפשרת, דחו בפעם הראשונה כי הצליל שלהם פשוט לא התאים. כמובן שחברי להקת החיפושיות לא ויתרו וגרמו לחברות השונות שדחו אותם להצטער עד עצם היום הזה.

שלושה כללים שכדאי לאמץ כאופי או צורת התנהגות מצליחנית במיוחד:
1. אם אתה מאמין בדרך שלך, לך איתה עד הסוף. אל תעצור ואל תיכנע לעולם.
2. כשהצבת לעצמך מטרה, כל הדברים שמסביב הם רק הסחות דעת קלות בדרך לניצחון.
3. כשאני מזהה מוגבלות או חולשה אצלי, עלי לשמוח ולהפוך זאת להזדמנות ולא לכישלון או חולשה.

איך לאהוב את ההפרעה שלנו?
כבני אדם נורמטיביים, כולנו נוטים להתקל בחיי היום יום בקשיים ובגבולות, מתוך הרגלי החיים והשגרה המוכתבת לנו. התמודדות עם הפרעות שונות דווקא יכולה להיות על בסיס אמונה כי זה מי שאני, ואפילו ניתן למצוא את הדבר החיובי בסטיגמה השלילית. מתוך הקושי - תצמח ההצלחה. כמובן שכאשר אנו לוקחים חלק מקבוצה, הכוח היחסי שלנו גדול, אנו מסוגלים להתמודד טוב יותר עם כשלונות ולהגשים את המטרות בצורה בטוחה.

מידע נוסף על משברים ודרכי התמודדות ניתן לקבל בהרצאה המעשירה והסוחפת בהנחייתו של שמעון אמסלם. אין אדם שלא חווה כישלון, בין עם בארגון בו הוא עובד או בין עם בבית הספר\בחיי החברה. הטיפ הראשון להתמודדות: נתקלת בכישלון או במשבר? קודם כל עצור. קח אוויר, אל תלחץ וחשוב על הדברים לעומק תוך ניתוח המצב במלואו. אינך הראשון שחווה זאת ואינך האחרון.

בסופו של דבר כל אדם יכול לנצח - והכי חשוב, להשאר בן אדם. מידע נוסף בנושא וכלים נוספים לחיים ניתן לקבל בהרצאה המעשירה של שמעון אמסלם. ההרצאה מיועדת לכלל הקבוצות, ארגונים וחברות, וכמובן נערים בבית ספר, חוגים וכדומה.

Summary
התמודדות עם משברים
Article Name
התמודדות עם משברים
Description
שמעון אמסלם בהרצאה סוחפת לחברות, ארגונים ובתי ספר - התמודדות עם משברים - דרכי פעולה וטיפים
Author
Publisher Name
שמעון אמסלם - הרצאות
Publisher Logo
Designed by Freepik